szeretet2010.reismee.nl

Dag 4: De eerste school in Radnovce.

Hoi allemaal!

De eerste dag les geven zit er bijna op. Wat hebben we veel beleefd en meegemaakt. We kunnen met een dankbaar hart terug kijken en we zien Gods zegen! Vannochtend zijn we naar de school in Radnovce geweest, daar zijn echt de jongste klassen en gaat de leeftijd maar tot een jaar of 12. We werden gelijk herkend en de kinderen waren ontzettend enthousiast! Zo gaaf om te zien! We begonnen met het drama-stuk binnen, want buiten regende het nog. Maar tijdens het drama brak de zon door en sloeg het weer om. Nou dat was echt een knipoog van God! Toen konden we buiten starten met de sporten en binnen met het knutselwerk. De kids hebben genoten en wij dus ook. Ze deden lekker mee met estafettes, touw-trekken en touwtje springen. Touwtje springen kenden ze nog een beetje van vorig jaar en dat was weer een groot succes. Ook binnen werd er vol enthousiasme gewerkt en iedereen maakte zijn eigen letter. We hebben een slinger gemaakt van de letters 'Isten szeret teged', dat betekent God houdt van jou. Het viel ons op hoe leuk ze het vonden om lekker hun eigen ding te mogen doen. En er werden prachtige dingen gemaakt. Ook de juffen werden aangestoken en hielpen graag mee.

We hebben weer zoveel liefde kunnen zien en geven, deze kinderen zijn zo oprecht en zo blij. En dat terwijl ze het thuis vaak niet zo goed hebben. Dat zag je ook vooral toen we het drama-stuk speelden; veel kinderen herkenden de problemen van drank en anorexia. Ze groeien zo anders op dan wij, daar wordt je telkens weer mee geconfronteerd. Maar gelukkig is het een gave dag geworden en hebben we veel plezier gehad met de kids.

Smiddags hebben we als groep een heerlijk moment voor onszelf gehad. We zijn de koolzaadvelden in gelopen, daar wordt je hiermee omringt. We hebben even lekker kunnen genieten van de geweldig kleurrijke natuur, van de bijzondere vogels (door Dre's verrekijker) en van elkaar. Daarna stond er weer een maaltijd voor ons klaar, een soort risotto met lekker vlees en de onmisbare augurken. De mensen hier zijn erg lief voor ons en er wordt goed voor ons gezorgd. Geweldig is dat!

Al met al kunnen we dus terugkijken op een geweldige dag. God was dichtbij en we bidden dat we morgen weer zo'n mooie dag mogen hebben. Bidden jullie mee?

Liefs van ons

ps. Het is super om jullie reacties te lezen, gaaf dat jullie zo meeleven!

germartha

he lieve mensen,

wat een mooie dingen maken jullie mee daar! Jeanette, wel een beetje "thuisgevoel"zeker bij de koolzaadvelden en de bejaarde mensen..we leven en bidden met jullie mee. Veel zegen en groet voor jullie allemaal van alle van Hoekjes

Lianne

Wat een verhalen alweer zeg!! Gaaf dat het zo'n gave dag was met de kinderen!!
Bizar hoe die kinderen opgroeien maar wat een ontzettend mooie boodschap mogen jullie dan geven!! Gods zegen!
Liefs

Eline

Hoi lieve toppers!
Wat mooi om alle verhalen van jullie te lezen!
Zo te lezen genieten jullie mega van alle momenten die jullie daar hebben! Doen! Geniet van elke seconde!

Zo mooi dat de kids jullie herkennen en dat iedereen weer mee wil doen met alle activiteiten die jullie daar organiseren! Die slinger van 'Isten szeret teged' is trouwens echt super!

Oof en ik hebben allebei wel heimwee als we dit zo lezen hoor!

Héél veel plezier daar en Gods zegen!
Liefs, de Wallenburgjes

Anne

Ej Helden,

Wie gehtst? Al bitte weither gekommen? Heerlijk om jullie verhalen te lezen en om jullie foto's te bewonderen! Stiekem mis ik het wel.. helemaal als ik die kinderkoppies zie! Joszie al op t spoor? Wil hij mee naar Nederland? Heb t goed daar! Blijf de Heer voor ogen houden, dan wankel je niet! Hij is aan jullie zijde!

Ga, en vertel!

Jullie Anne

pst: heb het Slowaaks, Duits, Neerlands verjaardagszang wel gemist hoor:D

monica

Hallo lieve mensen,

Geweldig om te lezen hoe jullie Gods liefde uitstralen!!
Heb nog goede dagen met elkaar ( zo te lezen gaat dat wel lukken!) en we bidden jullie en de mensen daar Gods zegen toe!

Liefs, Aad en Monica

sanne

heey,
het is super leuk om jullie verhalen te lezen!!! ik leef me helemaal in en met de foto's de bij is het helemaal compleet!!! echt super wat jullie doen!
maar ik mis mam wel:(
veel plezier en succes nog!!
liefs sanne

Fia

Berichtje voor Jeannette, ga ervoor en genieten...
We leven met je mee, en ook wel een beetje met Harm en de kids....
Succes, en veel zegen.... Fia

Peter Doornbos

Gaaf dat het goed gaat. Leuk om jullie te zien met die kinderen. Goed dat jullie zijn gegaan. Geniet ervan en snel tot ziens.

klarieke

heey
wat fijn dat het zo goed gaat daar en dat ze jullie herkenden,
heel veel plezier,
liefs

Annemarijn Medendorp

Hoi pap ik mis je erg ik ben op dit moment bij Iris en ik heb het daar erg leuk maar om bij jou te zijn is toch wel fijn ik heb elke nacht het gevoel dat ik alleen ben omdat ik je mis,
maar ik weet dat God bij me is en ik vind het dan ook erg mooi dat u daar bent om hun (de mensen die naar zijn) te vertellen over Hem de God die leeft.

Ik mis je pap!!!
GROETEN: ANNEMARIJN

Vera

Natuurlijk ! Geweldig zeg zo knipoog van God!
Fijn ook te lezen dat jullie ook voor jezelf wat tijd konden nemen, heb begrepen uit de verhalen van de vorige keer dat dat erg belangrijk is.
Nou'w wat willen wij nog meer op naar de volgende dag met nieuwe energie en de zegen van onze hemelse Vader.
X Vera