szeretet2010.reismee.nl

Terug naar huis.

Hallo liebe leute!

We zijn weer terug in Zeewolde, heerlijk thuis. Rond 6 uur zijn we gearriveerd en daar stonden de families ons al op te wachten. Het was heerlijk om de achtergebleven mensen weer te knuffelen en we zijn blij dat we veilig thuis zijn. Het was een goede reis, met weinig file en alle soorten weer. Stralende zon met 25 graden, kletsnatte regenbuien en sneeuw aan de zijkant van de weg. Erg verrassend dus... We hebben overnacht in een klein pension in Usti nad Labem in Tsjechie. We hebben hier weer heerlijk gegeten en daarna hebben we samen de avond afgesloten. Door middel van een 'warme douche' hebben we onze ervaringen gedeeld met elkaar. We konden elkaar vertellen wat we bewonderen in die ander en hoe we God hebben zien werken deze week. We hebben samen heel wat meegemaakt en beleefd en het is goed om daar samen over te praten.Het is toch een reis met veel bijzondere gebeurtenissen en daar komen heel wat emoties bij los. We kunnen met een heel dankbaar hart terug kijken op deze week. God heeft ons rijk gezegend in alles wat we hebben gedaan. We hebben ook nu weer gemerkt dat Gods leiding sterker is dan alle 'goede' voorbereidingen die we gemaakt hadden. Hij heeft nieuwe mensen op onze weg geplaatst waar we welkom waren en waar we veel over Hem hebben kunnen praten. Het is goed en mooi om geloofservaringen te delen met mensen die in zo'n ander land en in zo'n andere cultuur leven. We kunnen veel van elkaar leren en we hebben elkaar kunnen bemoedigen. Het was dan ook moeilijk om afscheid te nemen, omdat je weet dat je elkaar misschien na een jaar pas weer ziet. Maar we zijn God erg dankbaar dat we deze mensen hebben mogen leren kennen.

In Zeewolde hebben we met elkaar afgesloten met gebed. We zijn God dankbaar voor deze week en tegelijk willen we bidden voor alle mensen in Slowakije. Wij mochten daar een week zijn en vertellen over Gods liefde, maar nu zijn we weer thuis en we hebben geen idee wat er daar verder gebeurt. Hoe zal het verder met de kids gaan, wat hebben ze onthouden van onze verhalen en hoe gaat het met alle leerkrachten en andere mensen? Het is goed om dit alles bij God neer te leggen en te vertrouwen op Zijn macht. Wij mochten daar zaaien voor Zijn koninkrijk en God zal voor de groei zorgen. We zullen blijven bidden en we houden vast aan Gods liefde. Want 'Isten szeret téged'. God houdt van ons, Hij laat ons niet los.

Bedankt voor het volgen van de blog en misschien tot volgend jaar.

Groetjes en Wiszlat!

Albert Jan, Geert, Guido, Suzanne, Dieke, Rola, Jeannette, Hein, Andre en Jannette

Vera

Welkom thuis!

Aline

Darr sluit ik mij bij aan :Welkom velig thuis! God zij met jullie allemaal!

xxx

alwin

Geldt de weblog van 2010 ook voor de nieuwe reis in 2011? In ieder geval een goede reis toegewenst en behouden aankomst. Veel succes in Szeretet